Po zkušenosti s životem v Austrálii jsme se rozhodli vydat na další cestu ještě dál až na Nový Zéland. Plánování za chodu, méně stresu, zato více dobrodružství a poznávání.

20. 3. 2016

Letní cestování 2. část

Pokud se chcete podívat na trasu našeho cestování, tak můžete zde.

V této části píši o trase z Te Anau až Lindiss Pass.

10.2.2016
Náš první vícedenní trek je konečně tady, jedna z aktivit, kvůli které jsme na Zéland přijeli a předem se vybavovali. V plánu byl jeden z devíti „Great Walks“ – Routeburn track

Treky této kategorie jsou velkým turistickým lákadlem. Z tohoto důvodu si je nutné zamluvit místo na chatách/v kempech s dostatečným časovým předstihem. Jediná varianta, kterou jsme při rezervaci měli, byl kemp na 26. kilometru z celkových 32 kilometrů. Aspoň jsme se na tak náročný den mohli psychicky připravit. Co jsme bohužel nepřipravili, byly naše nohy. Vyjít jsme chtěli co nejdříve, proto jsme vstali v 7 hodin, pořádně se na to nasnídali a v 8 hodin už vyráželi z místa Divide. Kolem poledne jsme poobědvali u Lake Mackenzie.

Earland Falls
Lake Mackenzie
Poté následoval výšlap na Harris Saddle, kde už jsme toho měli docela dost, ale já prostě musel ještě vyběhnout na vrchol Conical Hill 1515 m.n.m. a poté sestup do kempu kolem Routeburn Falls, kam jsme došli kolem 18 hodiny.

Routeburn Falls

Abych se přiznal, tak ani po absolvování ½ Ironmanu jsem se necítil tak zničeně. Kombinace faktorů – první trek, bez tréninku, převýšení a a krosny na zádech udělalo své. Večer jsme se ještě zmohli na koupačku v ledové řece, která naštěstí posloužila jako regenerace.

Výhled ze stanu
11.2.2016
Naštěstí jsme nikam nemuseli spěchat, nečekal nás nijak náročný terén. Jedinou nevýhodou Routeburn treku je, že začíná a končí na jiných místech. Čekalo nás tedy 6 zbývajících kilometrů, potom 30 km stopování po gravel road k začátku Caples treku, který končí na stejném místě, kde jsme začali Routeburn trek a tam na nás čekala naše Estima. Stopování nám vyšlo s takovým štěstím, že jsme v takovém zapadákově celou cestu zvládli jen na dvakrát a potřebovali jsme na to jenom 45 minut. A mohli se opět vydat po svých na 9 km dlouhou cestu údolím. Výhodou tohoto treku je, že se smí volně kempovat.

12.2.2016
Původně jsme si mysleli, že celý tento trek půjdeme dohromady 4 dny. Po dvou nocích ve stanu na karimatkách za 7$ jsme se už opravdu těšili do auta, kde máme velikou plnohodnotnou madraci. Ono už stejně zbývalo jen 22 kilometrů s nijak náročným výstupem pouze do 1100 m.n.m.

13.2.2016
Po náročném programu bylo potřeba si zase dát nějaký ten bezstarostný volný den. Dali jsme po dlouhé době teplou sprchu, vyprali si, udělali si v parku u přístavu v Te Anau skvělé nudle – takový ten venkovní Freestyle cooking a večer zašli ještě za kulturou do místního malého a útulného kina, kde dávali Hatefull Eight.

14.2.2016
Valentýn – lásky čas. Dopoledne jsme potřebovali udělat pořádek ve fotkách a videích, což se nám povedlo. Odpoledne jsme se proflákali u jezera.

Kolem šesté hodiny bylo na čase se po dlouhé době zkulturnit a jak se sluší a patří vzít svoji drahou polovičku na pořádnou večeři do nějakého seriózního podniku. Zvolili jsme Italskou restauraci, kde jsme si moc pochutnali. Po těch všech konzervách a instantních věcech na cestách to byl opravdu zážitek. Ještě bych zmínil, že jsme při cestování vůbec nepili alkohol, takže když jsme dokončili litrový džbán bílého Denča už byla trochu piclá, ale tak co byl přece Valentýn.

15.2.2016
Ráno jsme opět zašli do kina na místní film Fiordland. Jedná se o 35 minut dlouhý dokument, o tomto národním parku. Jde pouze o video a hudbu, kde většina záběrů je točena z helikoptér. Během tohoto dokumentu se podíváte na místa, lidskou nohou nedotčena a pravděpodobně vám při tom naskočí husí kůže po rukách.
Ale pak to přišlo, mraky se stáhli k sobě, obloha ztmavla a začalo velmi vydatně pršet. Odpoledne jsme měli vyrážet na Kepler trek. Tří denní, 60 km dlouhý trek s předpovědí počasí, která nevěstila nic dobrého. Měli jsme na výběr 2 možnosti: vykašlat se na to a přijít o peníze, které jsme dali za rezervaci kempů, s tím, že další 3 deštivé dny nemáme program nebo prostě jít. Šli jsme. První odpoledne jsme měli jen 15 km po rovině. Terén fyzicky nenáročný, zato psychicky ano. Do kempu jsme přišli durch mokří s tím, že máme před sebou další 2 stejné dny.

16.2.2016
Naštěstí dopoledne nepršelo, zázrak! Mlha nijak neustupuje, ale přece jen se nám v jednu chvíli podaří zahlédnout jezero a město Te Anau pod námi. Oběd dáváme na Luxmore Hut, kde začíná opět vydatně pršet.

Te Anau v pozadí

Zbývalo nám ještě 15 km, z toho velká část jako otevřená hřebenovka se silnou mlhou a větrem, který do nás ten déšť dost prudce tlačil. To jsou takové chvíle, kdy nezbývá dělat nic jiného než kraviny, zima nebyla, prostě jsme byli jenom mokří, kdesi na kopci a nemohli dělat nic jiného než jít dál. Takže při čekání na Denču tancuju atd. Večer už to ve vlhkém spacáku taková sranda nebyla, ale co už.

Kdesi na hřebenu
17.2.2016
Zaplať pánbůh za stan, který přežil bez úhony obě noci vydatného deště. Klobouk dolů! Teď už zbývalo jen dojít 22 km po rovině zpět k autu. Ze začátku náznak poprchávání, ale po pár prvních kilometrech se to zase rozjelo a to už byly fakt provazy vody. Denča bohužel zjistila, že pohorky co si koupila, se opravdu nerozchodí a s oteklou achilovkou kulhá celý den a trpí. Ke konci jsem Denče trochu utekl, abych mohl přijet s autem z parkoviště co nejblíž a auto trochu vytopit. Kolem 14 hodiny jsem opět spatřil náš milovaný vůz, náš domov na kolech. Přáli jsme si jen 3 věci v následujícím pořadí: horkou sprchu (zase voda, ale trošku v příjemnější podobě), pěkně mastný jídlo (čínský bistro – hranolky a sea food) a sušička (2x 45 minut cyklus a všechno bylo zase suchý). Večer jsme ještě přejeli ke Queenstownu do kempu.

18.2.2016
Na tento den jsem se moc těšil, měli jsme koupené vouchery na Flyboard a Hoverboard. Krátce a výstižně – nejlepší a nejzábavnější aktivita jakou jsme kdy dělali!

Oběd v již vyzkoušeném Devil´s Burgeru, odpoledne jen zevlování na Internetu a koukání na filmy, jelikož zase pršelo.

19.2.2016
Počasí se konečně umoudřilo a my jsme se Gondolou – místní nepřehlédnutelná lanovka, vydali nad Queenstown. Tam jsme se prošli, pokochali a zajezdili si na kárkách. Pokud není člověk držgrešle, tak je to suprová aktivita na vyblbnutí, kterou jsme si moc užili.

Odpoledne jsme měli sraz s Denčiným kamarádem Markem, který v Queenstownu studuje, dali jsme kafe, pokecali a pak už Marek musel do práce, tak nám nezbývalo než jet zase o kousek dále. Namířeno jsme měli do Wanaky, přes Cardronu, kde jsme vyjeli skoro do 2 000 m.n.m. až do samotného lyžařského střediska.

Pokochali se a jeli do Alberttownu (protože ve Wanace žádný levný kemp není), v kempu zůstáváme 3 následující noci.

20.2.2016
Celý den odpočíváme v kempu a přitom sledujeme triatlonisty na cyklistické části, jelikož se zrovna jela Challenge Wanaka. Odpoledne se zase rozpršelo a byla docela zima, ale já i přesto nutím Denču se jít vykoupat do řeky, což se ukazuje, jako pohoda, protože už jsme si tak nějak zvyklí.

21.2.2016
Vysněnou aktivitou jemnější polovičky našeho páru – Denči bylo vyzkoušet si Canyoning. Aktivitu kombinující kaňon s ledovou řekou, vodopády, jezírka a nás, jak to všechno pomocí slaňování, skoků, klouzaček a lanovek musíme překonat. Měli jsme štěstí na skupinu, bylo nás 6 a nikdo nijak nezdržoval a všichni si to užívali. Denča poprvé v životě slaňovala, což o to na tom není nic těžkého, ale když slaňujete vodopádem, kde si nevidíte ani na nohy, ledovou vodu (8 stupňů) i přes kvalitní neopren cítíte po celém těle, tak to není žádná procházka růžovým sadem. Byla to bomba a vřele doporučujeme všem, kteří chtějí zažít adrenalin, při kterém se musíte sami aktivně zapojovat.

22.2.2016
Ráno Puzzling world, jedná se o muzeum iluzí, hlavolamů a součástí je i velké venkovní bludiště. Bludiště je čtverec o straně tak 50 metrů a musíte se v určitém pořadí dostat do všech rohů na věž a pak zase ven. Denča mi to pěkně natřela a dala mi asi 2 minuty.

Odpoledne jsme jeli na Rob Roy, což je ledovec v Aspiring národním parku. Konečně bylo zase nádherné počasí a my si to patřičně užili.

Po cestě zpět koupání v jezeře Wanaka a kochání se raritou v podobě stromu ve vodě.

Rychlá káva a vynikající zmrzlina v centru a pak jsme jeli do Cromwellu pozdravit Marťu a Víťu. Před tím, než jsme za nimi přijeli jsme na následující den žádný plán neměli, mysleli jsme že se budeme jen tak flákat, ale Víťovo prozření situaci vyřešilo: „Ty vole ty máš tažný? Já si můžu od bábovky v práci půjčit loď!“.

23.2.2016

Takže to Víťa ráno domluvil a my si po obědě mohli konečně vyzkoušet, jaký pocit zažívají místní, když si za svůj vůz připojí loď a zamíří někam k vodě. Prostě pecka! Nádherný den, blankytně modrá obloha, krásně čistá voda, prostě pohoda! Trošku jsme si z Denči dělali, srandu, když jsme ji nechali řídit, čehož se ze začátku hrozně bála, ale pak to naprosto v klidu zvládla. Pak už se ale nenechala nachytat, když jsem jí dal klíče, ať na rampu nacouvá s vlekem na loď, abychom ji mohli zase naložit.

V podvečer jsme si rozloučili my si naposledy užili výhled na Cromwell při večeři ve stylu piknik a jeli do Lindis Hotel campsite, kde jsou pozůstatky historického hotelu.